Skip to main content

Το υπέρτατο πολιτικό reality

Από το Survivor του 2017 ως και το Master Chef του 2019, η ελληνική τάση προς τα reality είναι γεγονός. Το Survivor, μάλιστα, υπήρξε πρωτοπόρο για την περίοδο που βγήκε καθώς διαδέχθηκε «μεγάλα» reality παλιότερων καιρών όπως το Big Brother. Κι άπαξ και πούλησε αυτό, αφήσαμε την φαντασία των παραγωγών να οργιάσει: από τις εξωτικές παραλίες του Αγίου Δομίνικου βρεθήκαμε στις περίφημες ζούγκλες των Φιλιππινών, από αυτές στις τσαχπίνικες πασαρέλες του Next Top Model και στα θαυμαστά περίχωρα του Ναυπλίου με το Power Of Love. Το πραγματικό reality, ωστόσο, παίζεται στο ξακουστό Σύνταγμα από… μόλις 300 συντελεστές. Ας το απολαύσουμε…

9 Μαΐου 2019: εποικοδομητικότατη συζήτηση μεταξύ του νυν και μέλλοντα (;) πρωθυπουργού. Ο δεύτερος, στον ρόλο του θύτη, σθεναρά αναφέρει: «Αυτές οι περιοδείες στην Ήπειρο και στην Άρτα έγιναν για έναν και μόνο λόγο. Επειδή γνωρίζατε ότι η επικαιρότητα ασχολιόταν με άλλα θέματα. Γιατί το ηθικό σας πλεονέκτημα, Κύριε Τσίπρα, βούλιαξε στα γαλαζοπράσινα νερά του Ιονίου!». Κι ακολουθεί η αναμενόμενη επιδοκιμασία της υπόλοιπης «συμμορίας» του. «Από το να ‘τος, να ‘τος ο πρωθυπουργός στο να ‘τος, να ‘τος ο Τσίπρας ο σκαφάτος! Έτσι θα σας θυμάται η ελληνική κοινωνία!».

Και μετά από αυτή την απαράμιλλη επίθεση και τα χαριτωμένα στιχάκια, το θύμα, το «λαϊκό» αυτό παιδί ατάραχα αποκρίνεται: «Κύριε Μητσοτάκη, δεν χρειάζεται να ξοδεύεστε. Αν μου ζητούσατε, θα σας έδινα εγώ φωτογραφίες μου, βγάζω και selfies, έχω βγάλει και με το προσωπικό φωτογραφίες, θα σας έδινα και μια με ψαροντούφεκο αν θέλατε, γιατί μου αρέσει και το ψαροντούφεκο, αν σας αρέσει να έχετε πιο ευχάριστες φωτογραφίες από άλλες που βάζετε το παρακράτος σας να ξοδεύεται, προκειμένου να υποκλέψετε στιγμές της προσωπικής μου ζωής! Είναι ντροπή σας!».


Το κοινό αποσβολωμένο, επικροτεί το θύμα για την άμυνα που επέδειξε, και ετοιμάζεται για την αντεπίθεση… «Εγώ, λοιπόν, Κύριε Μητσοτάκη, ό, τι έχω, το έχω δημόσια (λογικό, αριστερός είσαι) και δεν έχω να κρύψω τίποτα. Ούτε τις γνωριμίες μου, ούτε τους συνεργάτες μου, ούτε τους φίλους μου. Εγώ Κύριε Μητσοτάκη… δεν πήρα ποτέ δανεικά κι αγύριστα όπως εσείς από τον Κύριο… Δεν χρηματοδοτεί τον οικογενειακό μου προϋπολογισμό, άγνωστη offshore, που χρηματοδοτεί και το ‘Πρώτο Θέμα’! Αυτός είμαι και αυτός είστε! Εσείς πάθατε σοκ ηθικής, που πριν λίγους μήνες τον στενό συνεργάτη σας… που καταδικάστηκε για βιασμό ανηλίκου τον βγάλατε στην άκρη; Τότε δεν πάθατε σοκ ηθικής!».

Κι ο θύτης, έρχεται με το τελειωτικό χτύπημα: «Ας αναζητήσουμε λίγο και τον τρόπο που η δική σας οικογένεια απέκτησε την περιουσία της· πότε την απέκτησε και με ποιους έκανε δουλειές στη  χούντα!!! Γι αυτό μη μου κουνάτε το δάκτυλο για την οικογένεια μου γιατί θα τα ακούσετε κι εσείς! Εγώ, κατανοώ τον εκνευρισμό και την έντονη αμηχανία σας, γιατί το ζήτημα της ιδιωτικότητας, Κύριε Τσίπρα, και η δημόσια ζωή ενός πολιτικού προσώπου είναι, πράγματι, ένα βαθιά πολιτικό ζήτημα…».

Όντως, είναι βαθιά πολιτικό ζήτημα να πηγαίνεις στην κάθε πρωινή εκπομπή ομολογώντας ότι ανακάλυψες ότι υπάρχει Netflix για το κινητό κι ότι συνιστά ιδιαίτερα αποφορτιστικό παράγοντα... Παράλληλα, φυσικά, παραδεχούμενος ότι ο αθλητισμός είναι πιο αποφορτιστικός, καθώς ο ελληνικός λαός αδημονεί να ευλογήσει τα γένια του ακούγοντας για ιδεώδη του Ελληνισμού.

«Ο καθένας ήρθε να πει τις ιστοριούλες του», θα ήταν η παράφραση ατάκας που έχει ειπωθεί από μια κεντρώα ψυχή. Το να μαθαίνεις για το οικογενειακό background των πολιτικών θα λέγαμε πώς είναι εξίσου σημαντικό με το ποιος κέρδισε την Eurovision, με τη διαφορά ότι οι πρώτοι πληρώνονται (κυριολεκτικά) από σένα, από μένα, από όλους. Γι αυτό, χρήσιμο για την επόμενη φορά που θα βρεθούμε στην κάλπη και θα ψηφίζουμε όποιον επαγγέλεται κρέμες τριχοφυΐας και χειρόγραφες επιστολές του Ιησού, είναι να θυμόμαστε ότι τα reality απαντώνται και στην δημόσια τηλεόραση κι ότι μπορούμε να εξοικειωθούμε με αυτά πατώντας μονάχα ένα κουμπί…
Γιώργος Νικόλας Βλάχος 

Comments

Popular posts from this blog

Οι μοιραίοι

Είμαι ένας εκ των χιλιάδων οργισμένων πολιτών που ξεχύθηκαν στους δρόμους. Είστε φονιάδες αθώων ψυχών και εκλιπόντων που γίνηκαν στάχτη. Είναι δεκάδες που ούτε καν πρόφτασαν το τηλέφωνο να σηκώσουν. Είμαστε μύρια κόσμου τυχερού (;) κι απέλπιδου που σηκώνουμε το αστάθμητο βάρος της τέφρας των μοιραίων.

Κώδικας... Γυναίκα: Οι γυναίκες που μας ταξιδεύουν στο χωροχρόνο

Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, παρακολούθησα με ιδιαίτερη συγκίνηση την θεατρική παράσταση «Κώδικας... Γυναίκα» του   Βαλεντίνου Τσίλογλου , στο Θέατρο Βαφείο - Λάκης Καραλής . Εμπνευσμένος από συνεντεύξεις του διαδικτύου και κείμενα του Άλαν Μπένετ, ο Βαλεντίνος Τσίλογλου συνθέτει μια παράσταση που αποτελείται από τέσσερις συγγενικούς μονολόγους, διαφορετικών δεκαετιών και δημιουργεί τέσσερις μικρόκοσμους, ασύνδετους φαινομενικά μεταξύ τους, αλλά με κοινές αναφορές και υπόγειες διαδρομές. Υπόθεση Τέσσερις γυναίκες, που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, μικροαστικής τάξης, που για κάποιο λόγο βρίσκονται σε προσωπικό αδιέξοδο, αναζητούν τη λύτρωση. Κωμικές εκ πρώτης όψεως φιγούρες, παλεύουν να παραμείνουν αναλλοίωτες μέσα σε ένα κόσμο εχθρικό. Σε μια κοινωνία που τις γυναίκες αυτές τις χαρακτηρίζει ως «περιθωριακές», οι ίδιες παραμένουν εκτεθειμένες και ευάλωτες μπροστά μας, με την ελπίδα να μην γίνουμε επικριτικοί μαζί τους αλλά να τις αγκαλιάσουμε και να τις αγαπήσουμε. Σχόλια Μια παράσταση άκρω

Το παιδί φάντασμα

Τα δάκρυα του π όνου μου μη δεις π ου αργά , π ιότερο κι α π ' τη σιγή, κυλούνε . Την π ίκρα π ου αγκομαχά σε κάθε μου π νοή μην τη γευτείς μην την αφήσεις να σκιρτήσει φανερά μέσα στο π λήθος . Με τις σταγόνες π ρόσεξε  μη βρέξεις τα γουρλίδικα καλντερίμια μη και στερέψουν α π ό γέλια και φωνές φαρμακερές . Μονάχα π ες μου αν κά π ου αν κά π οτε κι εσύ α π αρνήθηκες το π αιδί φάντασμα του π αρόντος και του π αρελθόντος μή π ως και βρω και γω χέρι δροσερό για να βαστάξω .